Julfirande

Hej hej bloggen! Jag har blivit sämst på att blogga, tror det märks  men jag har inte orkat eller haft tid med bloggandet. Har haft jättemycket att göra senaste tiden. Men ska bli bättre. 
 
I alla fall så har jag hade en jättemysiig jul i år. I torsdags hade jag , mamma, pappa och bror lite myskväll. Vi pyntade granen, bakade och gjorde lite förneredelser inför alla festligheter. I fredags hade vi lite släkt hemma hos oss, bara släkt från mammas sida dock  Vi hade som lilla julafton, Jättemysigt!

Igår var det självaste julafton. Först blev jag väckt lite innan 8 av mamma och pappa. Dom hade dukat fram och gjort världens mysigaste frukostbord. Som dom gör varje jul. Hur mysigt som helst. På frukostbordet fanns allt gott. så som,  gott bröd, julskinka, must, tee, kaffe, lussebullar, pepparkakor och det bästa... En superfin skål med supergott godis till mig och bror    Så gott!! Vi satt fram till halv tio och käkade frukost, snackade och hade det mysigt.

Efter frukosten gick jag och pappa ut till stallet för att pynta och göra det julfint där, Kan säga att det blev hur fint som helst. Hästarna ska också ha julmysigt såklart. Jag var ute i stallet en extra stund då min fina kanin Gissmo även är där och han låg inför döden  Satt där hos han och klappade och tog farväl till världens finaste kanin. Det var skitjobbigt. Nu har han somnat in, somnade in på självaste julafton. Tänk att han blev 14 år gammal!! vanligaste åldern på en kanin är upp till 8 år. Fick lilla gissmo när jag var 7 år gammal, ett tag sen med andra ord. RIP Gissmo!

Efter stallet gick jag in duschade och gjorde mig julfin. Vid 1 åkte jag, mamma, pappa, bror , samt Texas (hunden) till Liljorna (syster, johan, Pontus och Malva) För att fira julafton. Vi hade hur mysigt som helst. En superlyckad jul blev det!!! Syster och Johan hade gjort det så mysigt i deras fina lägenhet. Vi kollade på kalle anka, käkade julbord, öppnade julklappar från självaste tomten  Och bara myste.

åkte sedan hemmåt igen runt 12 tiden. Jag var hur trött som helst , är nämligen sjuk med. Så jag somnade med en gång när jag satt mig i bilden och vaknade sedan upp i mitt rum :O haha måste gått i sömnen

Ja, så har min jul vatt hittils. Idag är det juldagen, en sån där dag då man ska vräka i sig julgodis och bara dega i sängen. Hade tänk festa ikväll. Men jag tror helt ärligt att jag inte orkar det. Är som sagt sjuk och sen apatrött. Så det får nog bli sängen hela kvällen med.

Hoppas ni haft en lika bra jul som jag  Många kramar från mig!!

Förresten så kommer det ut massa bilder lite senare. På allt jag fått i julklapp samt bilder från igår. Så länge får ni nöjja er med en bild på mig från igår haha...


Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Låter som en jätte mysig julafton! Många kramar och God jul till dig! :)

2011-12-25 @ 16:39:02
URL: http://jasminekassab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0