Vi tjejer måste skärpa oss!

Det har varit sånt jävla tjaffs om vikt på alla bloggar nu ett tag. Så sjukt irriterande tycker jag. Därför tänkte jag vara lika jobbig och göra ett blogginlägg om vikt jag med.

Känner du igen dig i detta...? Du pratar om vikt varje dag. Du tycker att underviktiga modeller har en perfekt kropp och du vill ha en kropp som dom. Varje gång du kollar dig i speglen ser du bara en massa fett och försöker hitta "fel" på din kropp. Du tänker tankar som "åh mina ben är så feta, måste bli smalare. Eller. Åh vilken fet mage jag har osv osv " Du kanske till och med försöker spänna in magen eller "dra ifrån fettet från benen" så mycket du kan bara för att försöka se lite smalare ut och försöka bli lite nöjdare? 


Om du nu gör detta, så snälla sluta!! Försök i stället se din kropp i det positiva ögat. Tänk i stället varje gång du ser dig i speglen något positivt med dig själv. Något som du faktiskt är nöjd med. Kanske är det dina fina ögon? Dina fina ansiktsdrag? Eller din sjukt snygga röv?  Ja men försök hitta saker du är nöjd med i stället. Det gör att du mår mycket bättre. Och mår man bra, så ser man bra ut. Tycker du själv att du ser bra ut, så ser andra också hur snygg du är. Självförtroende och en bra självbild gör oss snygga. Så skaffa ett självförtroende och en bra självbild så kommer du garanterat må bättre, se bättre ut och så får du alla killar på fall  Precis som du vill! Eller hur?


Vi tjejer måste verkligen skärpa oss. Vi är så sjukt snygga precis som vi är. Några extra kilo hit och dit skadar inte. En kvinna med former är snyggare, än en kvinna med noll former och smal som en speta. Kvinnor ska ha former så är det. Så sluta försöka förändra det.  
 
Om man ser på samhället i sig. Så är det egentligen inte konstigt att vi tjejer är så missnöjda. Att vi ser så negativt på våra kroppar. Då dagens samhälle skapar våra "ätstörningar och viktkontroller" Redan från småbarns åldern blir vi tragglade med "hur man ska se ut, kroppsmässigt"  Kolla bara på den här barbiedockan...


Visst är det skrämmande? Tänk att små tjejer leker med dessa barbiedockor som ser ut såhär... Sen kan man kanske fråga sig varför föräldrarna är så störda som köper dessa till sina barn.  

Jag skulle kunna skriva en lista med saker som kan göra att unga tjejer får sina ätstörningar och sitt beroende av vikt. Men det gör jag inte. Istället säger jag till er att snälla ta hand om er. Var rädda om er själva. Älska er för den ni är och för hur ni ser ut. Va nöjda och skit i vad andra kanske säger/tycker. Så länge du är nöjd med dig själv så är allt kalasbra

Jag vet att det är svårt när bilden på "hur man ska se ut" finns där i huvudet. Jag vet att det är svårt när alla kraven finns. Men försök, snälla!

Här under har ni ett tydligt exempel på att världen har en konstig syn på hur kvinnor ska se ut :S Kolla bara... Helt sjukt! Jag menar hur fan kan dom tycka att hon på bild nummer 3 är kurvig? Hon är väl för fan inte kurvig! Arg jag blir. Eller kolla hon på bild nummer 4 , hon är väl ändå inte mullig ? På henne kan det stå att hon har en kurvig kropp. Jag tycker att jag själv ligger runt 5-6 sådär, mest mot 6:an. Lite överviktig men kanske inte jättefet. Själv tycker jag att bild nummer 2, 3, 4, 5 och 8 är snygga kroppar! Jag skulle vilja ha kroppen nummer 2, 3 eller 8  Men med träning och sunt tänk så kommer jag nå mitt mål.




Massa pussar och kramar från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0