Bröder & Systrar

Tänkte fråga er en sak! Hur är eran relation med era syskon? Är den väldigt bra, eller är den kanske dålig? Den kanske är annorlunda beroende på vilket syskon det handlar om ?

Jag kan säga såhär att min relation till min äldre syster har blivit väldigt bra. Vilket jag tycker är jätteroligt. Känner att jag kan prata med henne om allt, hon har alltid bra svar och peppningar om det skulle vara något. Anledningen till att jag säger " har blivit väldigt bra" är för att det är 9 år mellan oss och den ålderskillnaden har märkts tydligt förut. Men nu har jag blivit äldre, mer mogen och vuxen i mitt tänk. Varför vi inte var så nära förut? Jo min syster flyttade hemmifrån när hon började gymnasiet, alltså när hon var 16 år gammal. Då var jag bara 7 år gammal. Och man kan inte direkt (umgås) i den ålden och med den ålderskillnaden. Jättetråkigt att det är sån ålderskillnad. Det har liksom alltid märks så tydligt att det varit sådan ålderskillnad. Men för kanske´ett par år sedan tycker jag att skillnaden i ålder inte märks längre. Nu man vi ta en fika på stan, umgås och ha roligt som vilka systrar som helst  Hoppa ni förstår mig rätt, att ni förstod min tanke  

Däremot ( tråkigt nog) har jag inte alls en bra relation med min bror. Förut när vi var mindre hade vi sjukt roligt tillsammans och hade den bästa syskonrelationen man kan tänkta sig att en syster och bror har. Men för sådär cirka 3-4 år sedan så började vi bråka sjukt mycket!!  Nu tänker ni säkert, alla syskon bråkar ibland, men det är ju bara lite syskonkärlek. Det skadar ju inte! MEN då kan jag ta och tala om för er att det INTE är vanligt syskonbråk. Detta är beyond words... Helt sjukt! Sakerna som hänt vill jag inte ens ta upp här, för det är alldeles för otäcka och sjuka... 

Senast vi bråkade var för några minuter sedan. Det slutade lugnt gemfört med andra gånger vi bråkat. Jag ringde mamma och var livrädd, som vanligt. Då vi är ensamna hemma. David fick ett litet utbrott. Kastade en godispåse på golvet som gick sönder och godisbitar ligger nu över hela vardagsrummsgolvet. Efter det gick han ner och tog sönder saker med hans kniv han har. Efter det gick han ut och rökte. Nu har han varit ute ett tag.

Innan utbrottet från hans sida så kastade vi saker på varandra, han spelade upp en låt till mig , som han sa handlade om mig där dom sjöng: Du är en jävla äcklig slampa, det ända du kan är suga kuk osv... Jag skrek jävla fula bonde/bög till han. Jag har absolut inget emot varken bönder eller bögar! Så jag vet inte varför jag använde mig av de orden i en negativ och försök på elak mening?!  Allt detta är så onödigt och fult. Är alla småbröder såhär? ska det vara såhär? Det kan väl ändå inte vara normalt? Vad ska jag göra? Ska jag dissa han helt och bara låta han vara till han mognat på sig och hittat sig själv igen? Även om det dröjjer år ? haha

Meningen var att mamma skulle köpa en riktig boxarsäck på ullared när jag, mamma och emelie var där. men vi glömde bort den sedan. Anledningen till boxarsäcken är för att vi behöver avreagera oss på något ibland.    


Jag vill ha en sånhär fint syskonrelation, som mina helt fantastiska syskonbarn Malva och Pontus har. Dom är hur gulliga och goa som helst mor varandra. Dom är stolta över varandra! Men ibland småbråkar dom över en leksak eller 2

Kommentarer
Postat av: kicki

Mycket lågt att lämna ut din bror på detta sätt!! Fattar inte alls hur man kan göra så även om kemin inte funkar. Han vill ha en precis lika bra relation som du vill. Han lämnar inte ut dej på detta riktigt vidrigtelaka sätt. Älskar er båda . Hoppas på en bättre relation!!

2011-11-20 @ 23:12:35
Postat av: Anonym

Låter tråkigt! Kanske att ni missförstår varann bara, killar i den åldern kan låta nochiga och buttra. ta det inte personligt är mitt råd. kommer bli bättre.

2011-11-22 @ 19:52:55
Postat av: Anonym

Va tråkigt men vi får ju inte veta vad du gjorde mot honom

2011-11-25 @ 21:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0