Naiv

En dålig egenskap jag har är att jag är så sjukt jävla naiv av mig. Jag gillar det inte alls. Det är sjukt jobbigt måste jag säga. Och jag mår oftast väldigt dåligt av det. En naiv person beskrivs ungefär såhär :

Att vara naiv innebär att man uppfattar omvärlden som oskuldsfull, okunnig och på ett barns vis inbilla sig att världen är vackrare, enklare och att människor är godare än de egentligen är. Är det ett problem att vara naiv då?  Ja, Sådana personer vill ofta väldigt väl, för väl emellanåt. Och detta kan ibland gå väldigt illa. Därför att de inte kan förutse konsekvenserna av sina beslut (eller sin passivitet).

Japp där har ni min svagaste egenskap! För jävligt måste jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0