Ibland blir det inte som man tänkt sig

Ja som rubriken lyder så blir det inte riktigt som man tänkt sig att det skulle bli alla gånger. Om allt hade varit som jag vill att det ska vara, så hade jag haft mest energi i världen, jag hade inte vetat vad smärta innebär, jag hade haft det lätt för mig i skolan, jag hade alltid varit på topphumör, jag hade aldrig varit stressad, jag hade aldrig varit en fattiglapp, jag hade varit den bästa flickvännen, dottern, systern, mostern, vännen osv. Jag hade räck till. 

Ja det är mycket jag hade velat ändra med mitt liv. Men ibland blir det ju som sagt inte riktigt som man tänkt sig. Jag hade inte tänkt att jag skulle må som jag gör. Ha den smärtan som jag har dagligen. Ha den sämsta energin i världen. Vara sämst i skolan, ligga efter, ha massa IG, vara den eleven som alla lärare har något emot... Jag är psykiskt stressad, vilket leder till att allt blir en enda stor röra. Det jobbigaste av allt är att jag är en så sjukt jävla dålig flickvän, dotter, syster, moster osv. Jag räcker inte till! 

Det är så mycket man vill... Man vill ha och man vill ha. Jag vill inte ha en massa egentligen, jag vill bara få må bra. Få känna på hur det är att vara smärtfri, inte känna psykisk obalans, humörsvängningar pga stress, jag vill känna att jag räcker till, att jag är en bra flickvän, dotter osv. Jag begär inget. Men jag önskar. 

Det är lite dumt av mig att klaga. Man ska inte klaga och sprida negativ energi. Negativ energi om något gör att man mår mycket sämre. Allt förvärras. Det är dumt av alla som klagar på saker. Av alla som ändå har en hyffsat god förutsättning för att kunna leva "bra"  

Jag är uppvvuxen med en helt underbar familj. En familj med mycket kärlek och omtankte. Jag har blivit uppväxt med en mamma och pappa som anser att kärleken är störst av allt. Med kärlek övervinner man allt. Pengar, saker, status osv har ingen betydelse. Sånna saker gör en inte lycklig. Det som gör en lycklig är att känna trygghet och kärlek. Att känna att man har någon att vända sig till. och det har jag ALLTID haft. (ja och sen som pappa brukar säga " kan man äta sig mätt, har man det väldigt bra "

Jag lever ett liv fullt av kärlek. Utan det hade jag aldrig orkat min vardag.
All kärlek till min familj! all kärlek till dig simon!









Kommentarer
Postat av: Emelie Lilja

Du är bra precis som du är gumman! Vi har alla våra tillkortakommanden. var inte sådär hård mot dig själv. jag gick också ut med IG:n i mitt betyg och hade inte heller alla poäng jag skulle. Jag är inte alltid världens bästa fru. Jag kan vara skrik och gapmamma och världens mest bortskämda skitunge trots att jag snart fyller 30...men vet du vad? Det gör inget! man är bara människa. Du är bra som du är. Älskar dig <3

2012-03-21 @ 13:23:25
Postat av: Sofie

Tack syster, det värmer att höra <3

2012-03-22 @ 07:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0