Michelangelo ♥

Hejsan hoppsan! Sitter just nu i sängen med datorn i knät. Ska alldeles strax försöka sova , så att jag orkar upp imon när klockan ringer vid halv 8  Men innan det uppdaterar jag bloggen! Kommer ni ihåg det inlägg jag skrev , när jag berättade att jag hade massor med roliga saker att tala om för er här på bloggen ? Gjorde ni inte det så hänvisar jag er till detta blogginlägget : http://fialottalagomsson.blogg.se/2011/october/tjenare.html

I alla fall... Det första roliga jag vill berätta om är en sak som handlar om min lilla hästapålle. Minns ni detta inlägg?? http://fialottalagomsson.blogg.se/2011/october/utkast-okt-16-2011.html  Jag var ju så sjuuuukt ridsugen då. Jag trodde ärlig talat att jag skulle bli tokig. Alltså riktigt jävla galen! Så extremt ridsugen var jag haha. Därav beslutade jag mig för att faktisk rida en sväng. Först tyckte jag kanske att det var lite synd om mikey, om jag hoppar upp på han och börjar rida. Eftersom han inte blivit riden på riktigt under 2 års tid. Senast var som sagt i våras, lite skritt sådär en 10 minuter men inget mer. Men efter lite tankar så bestämmde jag mig i alla fall för att rida. Det som övertygade mig om att Mikey inte kommer till "skada" med ett litet ridpass är för att DAGLIGEN busar Mikey runt i haden som en tok. Han bockar, stegrar , hoppar runt, galopperar och är allmänt galen. Och om han inte tar skada av det så tror jag inte att det skadar om jag hoppar upp och rider ett litet ridpass liksom. Eller hur? Har jag rätt eller resonerar ni annorlunda? Dela gärna med er av era tankar!  

Så jag red herr.muppson, vilket gick hur bra som helst!!!!  Hästen har inte blivit riden på hur länge som helst och han gick i form utan begäran om det. Min finaste lilla pluttinutt. Gjorde några övningar och så i både skritt och trav. Red cirka halvtimmen. Både han och jag tyckte det var hur kul som helst. Mikey försökte ett antal gånger visa hans glädje en aning för mycket , genom sina skutt och grejjer, dock gillar jag det inte speciellt mycket då min balans inte är helt 100 haha. Men jag satt kvar!  LYCKAN VAR OBESKRIVLIG!

FIA








Kommentarer
Postat av: kicki

Fina bilder på söt Fia och Söt mikey!!

2011-10-25 @ 10:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0